Pages

Subscribe:

söndag 22 april 2012

Köksträdgården börjar ta form

Vi har varit riktigt aktiva i Pappas trädgård idag. Efter att ha kollat en handelsträdgård utanför Kristianstad kom vi hem till regn och rusk, så medan barnen tittade på Ronja Rövardotter skruvade jag ihop avgränsningen till köksträdgården. Pallkragar är bra till mycket. Jag gick på upptäcktsfärd i förrådet och hittade gardinstänger i metall som vi inte använder. Efter en omgång med metallsågen och borren blev de perfekta stavar för att förankra kragarna i marken.
Efter en stund kom Liam och Oliver ut för att hjälpa till och plockade fram alla verktyg jag behövde. Plus alla andra... Sen blev det smutsfest när vi grävde bort gräsmatta för att göra plats åt plantering. En praktiskt gång blev det också så att man kommer åt allt gott i sommar. Barnen tyckte det var väldigt spännande att plocka upp alla maskar och larver de hittade i jorden. Grästuvorna la de som fyllnad i odlingslådorna. Allt klaffar verkligen där ute.

Vid ingången kommer vi att sätta två höga störar eller något annat som växter kan klättra på. Förmodligen placeras där även lite krukor så att det bli en inbjudande entré till rummet.






4 kommentarer:

  1. Det verkar som det råder lika febrilt köksträdgårdsfixande hemma hos dig som det gör här på Höjden. Jag funderar på att ha humle som klättrar på entrén in till köksträdgården.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  2. Ni jobbar på - kul! Men du, jag kan inte se dina bilder i dagens inlägg :-(

    Ha en bra vecka

    SvaraRadera
  3. Det är fullt upp här hemma så inte ens regn stoppar oss. Kan du se bilderna nu? Uppladdningen strulade innan men jag har laddat upp dem på nytt nu.

    SvaraRadera
  4. Jeg kom bare lige forbi.
    Gode billeder.
    Tak for kigget.

    SvaraRadera