Pages

Subscribe:

torsdag 12 april 2012

Att klippa ett äppelträd

Hur lång tid tar det att klippa ett äppelträd? Ett par timmar? En dag? I en pappas trädgård tog det två veckor. Ett förvuxet äppelträd, två små barn, två veckor.

Men nu är det klart, min arboristoskuld är för evigt borta och jag betraktar min skapelse med stor njutning. Tanken var att beskära det redan under den sena hösten men jag hade inte tid. Influensasjuka barn, mycket att stå i på jobbet, en underbar fru med världens otur och sen kom vintern. Nu fick det bli som det blev och jag hoppas kunna skörda många goda äpplen i år.

Jag har ingen aning om vilka slags äpplen det bli på det här trädet men det känns om att det kvittar. Jag kan ju liksom inte göra så mycket åt det och tycker jag inte om äpplena får jag väl låta bli att äta dem. Något nytt träd lär jag inte plantera i alla fall.



0 kommentarer:

Skicka en kommentar