Pages

Subscribe:

torsdag 12 april 2012

Våren är här

Trädgårdsintresserad småbarnsförälder. Funkar det? Låt oss ta reda på det tillsammans här på Pappas trädgård. Jag heter Staffan och är pappa till två pojkar på fyra och snart tre år. I september beräknas ännu ett litet se dagens ljus men vilar än så länge tryggt i mammas mage.

Utanför fönstret lyser solen med sin närvaro och värmer för första gången sen jag minns inte när. Vi har bott i huset sedan augusti förra året och mina gröna fingrar spritter av förväntan men darrar också av nervositet. Jag har bekantat mig en del med varelsen utanför. Trädgården har välkomnat mig med en viss distans, gräset ser misstänksamt på mig men verkar ha uppskattat luftningen med grepen och den lätta gödslingen jag gav den i helgen.

Att vara småbarnsförälder handlar mycket om att planera sin tid och sedan noggrannt för att sedan helt gå ifrån sagda planering och träda in i en värld av kaos och oförutsedda händelser. Därför kommer det bli en intressant tid framöver där jag ska försöka jonglera två, snart tre barn, en fru och en bångstyrig trädgård, samtidigt som jag har ett heltidsjobb. Sen ska jag försöka få lite sömn någon gång också.

Varmt välkomna till Pappas trädgård!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar