Pages

Subscribe:

torsdag 12 april 2012

Första träffen med komposten

Jag har aldrig haft en kompost tidigare men nu har jag. En skrämd liten låda står och gömmer sig i en hörnet av trädgården, alldeles bakom det nytrimmade äppelträdet. Begynnande ruttnande brädor håller ihop den kompostfyllda boxen på en gånger en meter och igår gjorde jag slag i saken. När barnen gått och lagt sig, vandrat i hallen ett antal gånger och till slut blivit övertygade om att sömn trots allt är en bra idé, tog jag en hammare och bände loss ena sidan på komposten. En underbar doft av mylla spred sig i näsan och jag kände direkt att det här är bra grejer. En gråsugga höll med.

Med regnet strilande nerför mina jeans spred jag ut skottkärra efter skottkärra med kompost i mina planteringar. Det var en bra kväll.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar