Pages

Subscribe:

söndag 15 april 2012

Ogräsrensning eller skattjakt?

Något slog mig idag när jag rensade det sista ogräset bakom buskarna i hörnet av trädgården. Liam och Oliver ville hjälpa till och fick varsin hacka. De tröttnade efter en stund och började istället undersöka hur högt och snabbt man kunde svinga med redskapen. Då vände jag på aktiviteten från att vara ett jobb till en skattjakt. Någonstans bland allt ogräs kunde det finnas en guldskatt eller något annat spännande.

Vi hittade inget just idag men till nästa gång kommer jag ha förberett något som kan hittas där bak i djungeln. En annan sak som är intressant med detta området är att jag vet att barnen kommer att springa och gömma sig där bak i sommar, det är ett perfekt gömställe. Så därför planterar jag inga ömtåliga blommor i gömställets ingångar. Istället breddar jag gången lite, dels för brödernas skull men även för min egen så jag kommer åt att klippa häcken.

Det är lite så man får jobba i Pappas trädgård, förutseende och ur ett barns synvinkel. Då kommer det bli riktigt bra.


0 kommentarer:

Skicka en kommentar