Pages

Subscribe:

torsdag 19 april 2012

Nattskiftet i Pappas trädgård

Jag kom nyss in från trädgården för nu hade jag svårt att se i mörkret. Efter att av någon okänd anledning varit trött och butter under eftermiddagen, så gick jag ut efter att barnen lagt sig för att lasta av släpet med pallkragar. Där var även en del annat virke som jag ska bygga odlingslådor till vedbodens vägg.

Kragarna passade kusligt bra precis där jag ville ha dem och när jag lagt ut stenarna som fanns i garaget kändes det som att det här kommer funka. När jag såg på håll så fick jag känslan av att en inraming av "den ätbara delen" av trädgården skulle skapa balans. Jag får se vad vi hittar på. (Äppelträdet ser spretigt ut på bilden men det är grannens träd bakom som luras)

Jag fick även hem en skitful blå tunna som jag ska samla regnvatten i. Ska bara få upp en stupränna bakom boden och hänga en kedja i den så att vattnet leds ner i tunnan. Det var en produktiv kväll för jag fick även lastat alla grenar från det klippta äppelträdet, så det ska köra till återvinningsstationen imorgon. Sen fick jag även ner perennerna i jorden. De fick mellanlanda i krukor tills jag grävt upp större planteringar.

3 kommentarer:

  1. :-D Jag har också varit ute och stökat i mörkret. Svårt att hålla sig när det äntligen börjar likna vår.
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  2. Visst är det svårt! Man skulle kanske skaffa pannlampa eller sätta upp ett gäng bygglampor... :)

    SvaraRadera
  3. En tunna för att samla regnvatten är toppen till varma sommardagar.
    Mörker? Här i norr är ju solen uppe så sent, men det är klart mitt i natten är det nog mörkt här också.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera