Pages

Subscribe:

lördag 28 april 2012

Att gräva en grop åt sig själv

Dagen D är kommen. Idag skulle lagerhäggen flyttas. Men först putsade jag lite på gräskanterna för att snygga till framsidan efter gårdagens ogräsrensning. Under tiden samlade Oliver sniglar som han tyckte skulle bo bland sallaten... jag höll väl inte med till hundra procent så vi får se hur den diskussionen slutar.

Efter att ha blåst bubblor tröttnade barnen på att vara ute. Någon frösådd av rädisor blev det inte så det får vänta tills de är intresserade. Jag stannade ute, stirrade på lagerhäggen en lång stund för att visa vem som bestämmer och började gräva. Och gräva. Och gräva. Det visade sig att det var två plantor vilket underlättade en del för mig och min rygg. För att göra en lång historia kort så fick jag upp den ena och fick planterat den innan vi skulle iväg på 70-årskalas.

Nu är den en lika stor kvar plus en lite mindre som också ska flyttas, men det får bli imorgon. Jag hoppas att ni har en lika härlig dag hos er!

3 kommentarer:

  1. Jeg kom tilfældigt forbi din blog.
    Gode billeder.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god aften.

    SvaraRadera
  2. Jag såg att en av mina lagerhäggar också fått tråkiga blad :-( Det var verkligen en snygg och ståtlig buske... ska ta reda på lite mer innan jag gör nåt.

    Mina killar var inte så intresserade av trädgård idag, ville bara till lekplatsen. Suck, säger jag! :-D

    SvaraRadera
  3. Vilket slitjobb! Vila nu så du orkar med resten i morgon! Jag röstar för att inte sniglarna inte får bo hos salladen!

    //Veronica

    SvaraRadera