Pages

Subscribe:

tisdag 22 maj 2012

Tropisk hetta

Det är märkligt det här med trädgårdsbloggande. Där ligger jag på alla fyra i rabatterna och river upp ogräs med rötterna, samtidigt som jag i mitt huvud formulerar världens blogginlägg. Jag leker med ord och bygger upp intressanta tankebanor, filosoferar kring syrénens doft, maskrosens varande, tulpanernas spänst och min kärlek till en sekatör.

Där står jag och vattnar med slangen och reflekterar samtidigt över vattendropparna som rullar fantasifullt längs de storbladiga perennerna och formar sfärer likt gigantiska daggdroppar. Jag fascineras över äppelträdet, fyllt av vita sköra blommor som lovar sensommarfrukt. Med fingrarna i jorden känner jag värmen som omfamnar händerna och fyller mig med lugn medan jag planterar bambu och pampasgräs bakom stenträdgården.

Och vad händer när jag väl sätter mig med datorn i knäet och ska blogga?

"Idag har jag planterat och vattnat. Titta på bilderna jag tagit."

Suck...


1 kommentar:

  1. :-D Precis så är det! Känner jag igen mig eller känner jag igen mig. Speciellt i början när jag började blogga mycket.
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera