Pages

Subscribe:

onsdag 2 maj 2012

Nya plantor till trädgården

Jag kunde inte hålla mig efter att ha sett min mammas pelargoner från Odla.nu och idag kom paketet med en massa kul. Förutom spännande pellisar fanns det en bananplanta, lime, ampeljordgubbar, vild vitlök och olika perennerrötter. Nu börjar det bli trångt i uterummet som får agera växthus.

När Liam kom hem rusade han som vanligt till sina morötter men tyvärr syns där ännu inget. Jag hoppas att han inte tappar modet. Vi njöt av vårsolen vid Bosarpssjön ett par kilometer från där vi bor. Barnen älskade att kasta sten i vattnet medan mamma och pappa njöt av stillheten. Det är en magisk plats.


3 kommentarer:

  1. Aktare för pelargoner! Man blir snabbt beroende även fast man inte vill :)

    //Veronica

    SvaraRadera
  2. Har ni försommar nu?
    Här i Norrbotten ligger ännu snön kvar.
    Suck för Norr-Botten denna årstid...
    Jag vet att även sommaren kommer hit så småningom.
    Ha det fint, njut av vädret.

    SvaraRadera