Pages

Subscribe:

torsdag 12 april 2012

Något lurar i buskarna

Efter en underbar eftermiddag och kväll med familjen tog jag åter på mig stövlarna efter det att barnen susat iväg till Puckly och de rosa fåren. Mitt mål för kvällen; att hinna få bort alla tjuvskott under syrénerna.

Först grävde jag ur komposten och spred ut i de sista rabatterna. Himlen lovade ett stilla regna framåt natten och jag håller det vid sitt ord. När jag slet med skottkärran över gräset på väg mot de majestätiska syrénbuskarna, märkte jag hur mycket grönare gräsmattan redan såg ut. Min luftning och gödsling gjordes nog i helt rätt tid.

Det börjar även komma fram lite blommor från lökarna som planterades i höstas vilket är oerhört tillfredsställande, men jag väntar fortfarande på att de 200 krokusarna längs tomtgränsen mot vägen ska blomma.

Och hur gick det med kvällens mål? Jodå, det lyckades så nu kommer syrénerna få alla kraft de förtjänar.







0 kommentarer:

Skicka en kommentar