Pages

Subscribe:

onsdag 18 april 2012

En bra dag med jord under naglarna

Det har varit en riktigt bra dag idag. Allt flöt på i bra fart på kontoret och efter att ha hämtat barnen på dagis åkte vi till mina föräldrar. Min kära far hade fixat pallkragar till vår kommande köksträdgård och virke till lådorna som ska upp på vedboden, plus andra projekt! Så det var bara till att koppla på släpet och köra hem hela kalaset.

Lina däckade i soffan medan jag pysslade med småttingarna. Ja, jag menar frösådden. Vi kom hem sent så barnen somnade snabbt på sina rum. Vad passar då bättre än att veckla ut en presenning i vardagsrummet och plantera om oregano, basilika, sallad, tomat, gurka, paprika, citronmeliss och dill?

Krukorna köpte jag på den supertrevliga Spångens plantskola utanför Ljungbyhed. Det är något speciellt två trädgårdsmänniskor emellan, det uppstår någon slags magi. Jag berättade för kvinnan i kassan om hur barnen tycker om att plantera och odla och hon var så glad att någon faktiskt engagerade barnen i trädgården. Självklart tipsade jag henne om bloggen, så om du läser detta; hej!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar